Premiul AGIR 2014 – TABLIER METALIC POD RUTIER HOBANAT PESTE CANALUL  DUNARE-MAREA NEAGRĂ DE LA Km.0+540 – TIGITRANS SA CONSTANȚA

tablierul-complet

Acest proiect a fost premiat, pe data de 11.09.2015, cu Premiul AGIR pentru 2014 la sectiunea "Ingineria construcțiilor civile și industriale".Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat și este cel mai mare pod de acest gen din România.  Are o lungime totală de 360 m, o deschidere centrală de 200 m, iar lățimea podului este de 17,4 m, permițând circulația pe 4 benzi. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 m. Pilonii de pe maluri care susțin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălțime de 66 m deasupra nivelului mării. Tablierul metalic al podului este susținut de piloni cu 20 perechi de hobane de tip evantai. Tablierul are următoarele caracteristici: lungime - 269 m; lățime - 16,37 m; înălțime - 2,49 m; greutate - 2290 tone.Tablierul metalic al podului a fost executat de SC TIGITRANS SA Constanța în perioada iunie 2011 - noiembrie 2014. Proiectul a apărut ca o necesitate pentru, pe de o parte, asigurarea conectării Portului Constanța la Autostrada București - Constanța, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanța și creării unei alternative, prin executarea unei bretele de conectare la șoseaua națională existentă, iar, pe de altă parte, pentru asigurarea unei legături directe între zonele de nord și sud ale Portului Constanța, fără tranzitarea orașului. Pe Drumul Național 39, care face legătura cu zona de sud a litoralului, circulă anual aproximativ 15 000 de containere cu marfa care au intrări și ieșiri din port. Odată cu intrarea în exploatare a podului, containerele cu marfă care pleacă de la Constanța South Container Terminal nu vor mai fi nevoite să părăsească zona de sud a portului, să traverseze canalul peste actualul pod de la Agigea, să tranziteze câteva stațiuni de pe litoral și municipiul Constanța, pentru a reintra în port, în zona de nord. Proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi POS-T 2007 - 2013 din fonduri structurale ale UE și de la bugetul statului. Beneficiarul lucrării este Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța. La festivitatea de acordare a acestui premiu, din partea TIGITRANS, au participat:Topalof Ion - Director șantier; Marcu Marius - Coordonator QC – membru AGIR CONSTANȚA; Ciorbaru Mihață - Proiectant

Podul finalizat:

pod agigea


 

Distribuie și celor dragi: